Hogsback met de meiden! - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Hogsback met de meiden! - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Hogsback met de meiden!

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

11 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Hogsback

Halloo lieve mensjes!

Het einde is in zicht, wat echt niet heel erg leuk is!
Dubbel, wel veel zin in om iedereen weer te zien, niet leuk om hier weg te gaan!

Gelukkig beleven we nog wel genoeg en doen we leuke dingen.
Week 8 is inmiddels aangebroken, wat betekent dat ik hier nog 2 weken zit.

Week 7 was een rustige week, net zoals week 6 eigenlijk.
Omdat het deze week deadline week is, was iedereen druk bezig met school.
We hebben niet heel erg veel gedaan. Donderdag ging ik gezellig met een klasgenootje een drankje doen, wat lijdde tot een machtig mooi, maar dronken avondje!

Vrijdag zijn we vertrokken naar Hogsback, waar ik al eens eerder was geweest!
Het was ontzettend koud hier, en daar hadden we de kleren ook voor mee, laag over laag aan.
We kwamen aan, en hebben toen heerlijk bij het kampvuur gezeten met warme chocolade melk met rum! Heerlijk. We gingen heerlijk verhaaltjes vertellen, z’n spel, dat iedereen 1 zin maakt, en dan de ander verder gaat. Uiteindelijk hadden we een heel leuk verhaal. Jetty was een heks die kon vliegen. Daarna gingen we ezelen, met twee mensen die ook in het hostel sliepen. Dit was heel erg grappig, want de jonge, ( de enige jonge) verloor de hele tijd.. wat maakte dat hy de ezel was, of terwijl Donkey.
Ik heb ook een nieuwe bijnaam, Winky. Haha, hele gezellig avond gehad en uiteindelijk nog lekker gedanst en het was weer een heerlijk dagje.

Zaterdag gingen we eerst de sneeuw opzoeken. Het ging namelijk sneeuwen in Afrika! Super vet! We waren net kleine kindjes, in de sneeuw. Al sneeuwde het wel hard, het bleef niet liggen. Jammer
Daarna gingen we hiken. Dit was weer ontzettend mooi, net zoals de vorige keer in Hogsback. We gingen als apen door de bomen. En omdat het regende, was het glad. Maar gelukkig viel het wel mee, met wie er gevallen is. ’s Avonds hebben we natuurlijk de wedstrijd Nederland Denemarken gezien. Omdat er een belangrijke rugby wedstrijd was, hebben we de eerste helft bij een man gezien, die bij het hostel werkte. Dat was heel erg fijn! Al was de wedstrijd niet zo fijn! Wel was het mooi, wij als 9 vrouwen, voor het voetbal en heel fanatiek te doen!
Daarna moest de wedstrijd van Duitsland Portugal natuurlijk bekeken worden.
Toen die afgelopen was, hebben we ons eigen feestje in het hostel gemaakt. Het was heel erg gezellig!

Zondag zouden we de sneeuw nog gaan bekijken, omdat de bergtoppen wit waren. Toen we gingen rijden, kwam er opeens rook uit de auto. En boem! Eline zat in een houding, net alsof er wat op je valt, en Willemijn schreeuwde; ERUIT ERUIT ERUIT!! Dus wij uit de auto. Accu was ontploft.. Toen hebben we gelift naar The Edge in een bakje. Zaten we dan met 10 mensen in een bakje. Was wel heel erg mooi!
Bij The Edge was het ontzettend mooi, mooi uitzicht en daarna lekker geluncht . Dit was heel erg gezellig. Toen weer met een bakje terug gegaan, en nog heerlijk gehiked, en mooie watervallen gezien!
We kwamen in een park, en daar was het echt heel erg herfst. Bladeren omhoog gegooid, op de boomstam en daarna lekker watervallen gezien!

Voldaan weer terug naar huis. We hadden nog euro knallers mandarijnen, echt een hele grote zak!
Super lekker!
’s Avonds nog uit eten geweest met z’n allen! Heerlijk in een kroeg gegeten , wat ook super leuk was!

Ik heb echt een heel erg leuk laatste weekendje weg gehad met de meiden!!