Addo Elephant park/ leuk weekend - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Addo Elephant park/ leuk weekend - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Addo Elephant park/ leuk weekend

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

27 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molo lieve mensen.

Hier weer een update over mijn weekend!
Ik heb echt een heel erg leuk weekend gehad, beginnende bij vrijdag.

Aangezien wij hier altijd hardlopen, en ik geen hardloopschoenen had, heb ik eerst maar hardloopschoenen gekocht! Ik ben er super blij mee en ze zijn ook echt heel mooi! =)
Dat wou ik even delen(A)

We gaan 10 maart een weekendje weg wat georganiseerd word door Hans.
Hij organiseerde een braai, wat wij ook zouden doen, maar het is natuurlijk gezelliger om het met een hele groep te doen. Deze vond plaats in Kenthon on Sea, wat een heel erg mooi plaatsje aan zee is, wat de naam natuurlijk al verteld.
Hier hebben we een hele gezellige avond gehad, en hoorden we van een groep afrikanen dat er een magic beach is. Dit moest natuurlijk onderzocht worden, en zo gezegd zo gedaan.
We zijn met zn allen in de autos gestapt en zijn op weg gegaan naar de magic beach.
Wat bleek, als je met je voet in het zand schopte, zag je lichtjes in het zand, ik weet niet zo goed hoe ik dit moet omschrijven, maar het was heel erg bijzonder.
Het was een prachtige avond, heel erg helder en de sterren waren prachtig.
Wat ons tot het idee bracht, ( Hans, slimme jonge dat ie is, had alcohol meegebracht) dat we op het strand hebben gezeten. Het was heel erg gezellig en het was een prachtige avond. Romantisch gewoon! Natuurlijk zaten de nodige drankjes al in ons lichaam, waardoor we nog maar een stukje zijn gaan zwemmen. Na een paar uurtjes heerlijk te hebben genoten van het strand, de gezellige mensen en het heerlijke weer, zijn we terug gegaan naar Port Alfred, waar onze avond eindigde in de Lounge. Dit is een club, waar het nooit heel erg druk is, maar toevallig was er gister een big party. De avond hebben we heerlijk afgesloten met gezelligheid, leuke muziek, veel gedans, en een paar spelletjes Beerpong. Daarna nog een afterparty, waarna we om half 4, wat best wel laat is voor Afrika, op bed lagen! Wat een heerlijke dag.

Zaterdag begon de ochtend alweer vroeg, omdat we naar Addo Elephant gingen. Na moeilijk wakker te zijn geworden, en maar even snel gedoucht te hebben, zijn we rond 9 uur vertrokken. Wauw, als je ooit in Afrika bent, zou ik zeggen dat je hier heen moet.
Na een hele reis van 2 uur te hebben gereden, kwamen we aan bij Addo Elephant. Het is prachtig, werkelijk waar. We zijn met een busje door de natuur gereden en hebben zoveel moois gezien. Ik kan me nog steeds mijn ogen uitkijken over de natuur in Afrika. Natuurmens ben ik helemaal niet, maar hier, Je word er gewoon spontaan gelukkig van!
Het eerste wat we tegen kwamen, was een hoopje olifantenpoep. Er werd verteld dat Olifanten 300 kilo op een dag eten en dan rond de 100-150 kilo weer uitpoepen op een dag.
Na een stukje verder te hebben gereden zagen we onze eerste olifanten! Het was een stoet, en we moesten wachten tot ze waren overgestoken. Wauw, wat een mooie beesten. Je kunt aan de slagtanden van een olifant zien hoe oud ze zijn, dus gingen we steeds een gokje wagen, en onze gids ging ons steeds vertellen of we goed zaten of niet. Na onze olifant kwamen we een ander dier tegen, Kuro, Kudo of zoiets, don’t know anymore!
Gelukkig hebben we deze op de foto gezet, zoals heel veel dingen, ( Meer dan 200 fotos op 1 dag.. pfjoeee!) Ook kwamen we struisvogels, elanden, wilde zwijnen en zebras tegen! Zebra’s zijn ook ongelofelijk mooie beesten. Hier hebben we natuurlijk ook genoeg fotos van gemaakt.
Elanden hebben we op afstand gezien, want toen we aankwamen, op de plek waar we ze al eerder hadden gezien vanaf een afstand, renden ze heel erg hard weg.. we zijn ook heel erg eng met zn allen natuurlijk!:P Wilde zwijnen hebben we allemaal maar benoemd tot pumba’s.
Op een gegeven moment kwamen we bij een waterpool waar allemaal pumba’s zaten! Wat echt heel erg leuk was. Na een heel end te hebben gereden, kwamen we bij ons laatste hele leuke ervaring. 4 olifanten bij een waterpool, zich schoon te maken, te drinken en zich vies te maken voor de muggen. Waauw. Hier hebben we bijna wel een half uur staan kijken, zo ongelofelijk mooi. Ging de een weer rollend over de grond, terwijl de andere zich aan het schoonmaken was. Er was 1, de moeder, die ons de hele tijd een beetje achterdochtig aan keek, om het zo maar even te noemen, want ik ken natuurlijk geen olifant uitdrukkingen.
Olifanten kunnen heel agressief zijn, zo vertelde onze gids dat er wel eens een auto is omgeduwd door een olifant.
Ook kwamen we 2 spelende olifanten tegen, super leuk!
En nog een hele lieve Dombo, die lekker aan het eten was.
Het was echt een hele geweldige dag, en we hebben zoveel moois gezien!
Ik kan het niet eens omschrijven eigenlijk, zo mooi is het. Dit is iets wat je zelf moet zien, voordat je door hebt hoe mooi het is. De fotos komen natuurlijk nog, maar aangezien mijn eigen camera zo leeg als wat was( Vergeten op te laden, hoe dom:P) moet ik dus de fotos even bij de meiden weghalen!

Wat een topdag!

En die was nog niet voorbij, want er scheen een heel goed feest te zijn in de Beachclub, waar we heen moesten. De hele club ging mee en het was super gezellig. Toen ik binnen kwam, kreeg ik neon stickers op mijn hoofd geplakt, omdat het een neon feestje was. De muziek was geweldig, en de sfeer was heel erg goed. Het was heel erg leuk, want het ene deel was binnen, en het andere deel was buiten in het zand. Aangezien het weer echt super was, en het helemaal niet koud was, hebben we de hele avond buiten staan dansen!

En toen nog de zondag, wat echt een hele relaxte zondag was. Heerlijk de hele dag op het strand gelegen, waarna we naar een cocktailbar zijn geweest en daar ook nog hebben gebeachvolleybalt. Er was een hele leuke Braziliaanse band, dus de heupjes zijn weer goed los!

Nou mensen, dit weer over mijn weekend! Ik hoop dat iedereen een leuk weekend gehad heeft!

Deze week ga ik nog schilderen in een schoolbibliotheek voor de kinderen hier in een town ship. Een meisje hier heeft geld in Nederland ingezameld en hier van word een bieb gemaakt.
Verder is het een gewoon schoolweekje! =)

Fotos van Addo Elephant: https://picasaweb.google.com/102920001278477124834/AddoElephantPark?authkey=Gv1sRgCPz2iK2p27n3kgE

Liefs, Tien!


  • 27 Februari 2012 - 07:01

    Marije H:

    Heerlijk Tineke,, mei disse mooie ferhalen makkest mij echt chagarijnig! hahaha.. wat een heerlijk leven! Geniet er nog mar efkes fan! Wij blieuwe hjir wol braaf dyn mooie ferhalen lesen! X

  • 27 Februari 2012 - 18:59

    Esther Staal:

    Het weekend was inderdaad top roomie!! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Tineke

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 20316

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Zuid Afrika, woehoe!

Landen bezocht: