Student Awards / Grahamstown! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Student Awards / Grahamstown! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Student Awards / Grahamstown!

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

27 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molo lieve mensen!!

Week 5 zit er alweer op, wat gaat de tijd toch ontzettend snel!
Eerste moduul assignment is al ingeleverd, en nog maar 4 weken te gaan!!

Deze week was heerlijk rustig. Linda had een sportdag georganiseerd, die op het laatste moment toch maar volgende week was! Helemaal in sport kleren, maar helaas! Volgende week maar helpen!

Woensdag eindelijk weer eens vrijwilligerswerk gedaan, heb het best druk gehad.. en vaak ’s middags les! Heel fijn, alle kindjes helemaal blij! Volgende week gelijk maar weer! Ik heb het wel gemist, en sowieso de kindjes.. wat een schatjes zijn het allemaal ook!

Donderdag voor het eerst naar de sportschool geweest, woow wat heb ik een spierpijn in mijn buik! Veel buikspieroefeningen gedaan, heel goed, maar wel auw!! Maar ik heb in ieder geval wat gedaan! En dat is wel fijn, lekker even in de sportschool. Al is fitness gewoon heel saai, wat ik al wist.. maargoed, je moet toch even wat anders dan wandelen in de ochtend!

Vrijdag was er een pajama party op school overdag, om geld in te zamelen voor de townships hier. Ook on je voedsel doneren. Wij hebben allemaal blikvoedsel gekocht en rijst en meel, en dat gedoneerd!
’s Avonds waren de Student Awards er! Het thema was colour clash, en dit hebben wij natuurlijk toegepast. Wat een drama om een outfit te vinden die totaal niet matcht! Gelukkig heb ik twee verschillende kleuren broeken en heb ik toch iets fouts kunnen vinden! De hele voorpret was al helemaal leuk, heerlijk met zn allen klaar maken, vragen of het allemaal wel stond, of juist niet stond!
Rare make up op, die toch wel een beetje met mijn outfit matchte, twee verschillende schoenen aan, heerlijk! Toen op naar school, die leuk versierd was, en er genoeg mensen waren met foute kleren.
Daarna de awards! Heel erg leuk. Ik was zelf nog genomineerd voor Gees, (Party/spirit maker). Niet gewonnen, maar dat geeft niks! Het was echt een heel geslaagd iets, en leuk om dit eens mee te maken!
Daarna heerlijk een feestje gemaakt op stap!

Zaterdag vertrokken met Nienke en Linda naar Grahamstown, waar we een nachtje gingen blijven! ’s Ochtends lekker de stad in, en heerlijk niks gedaan. ( we waren toch wel een beetje brak.) Rond een uurtje of 6 hebben we een Ghost Tour gedaan door dit spookstadje, was wel heel leuk, maar ik denk dat ik daar wat te nuchter voor ben! ’s Avonds naar een heel vet feest geweest bij The Tunnel! Rare plaats, want de mensen van de backpackers konden ons niet vertellen waar we heen moesten gaan, maar uiteindelijk zijn we er toch gekomen! Heel erg vet, buiten feest, in de tunnel en heerlijk kampvuur! Echt heel erg vet! Alleen was het ontzettend koud, en we hadden geen dikke truien mee genomen, beetje jammer! Maar al met al, geslaagde avond!

Zondag nog eventjes naar de stad geweest, en door Grahamstown gereden. Toen hebben we besloten om een road trip naar Port Elizabeth te doen, zo gezegd zo gedaan! We wouden naar een shoppingmall, en dit was nog al moeilijk blijkbaar.. eerst iemand gevraagd, die had het ons uitgelegd, kwamen we een shoppingmall tegen, maar dit was een bouwmarkt iets geval.. wij weer vragen, en weer door rijden.. Toen kwamen we bij een lifestyle mall... weer verkeerd! Toen heeft een man het ons even uitgelegd en toch op plaats van bestemming aan gekomen! Heerlijk rondgekeken, maar niks gekocht! =) Daarna weer, met keiharde muziek, terug naar Port Alfred. Nog eventjes een drankje gedaan en zo lekker slapen! Korte nachten gehad dit weekend, dus heb wel beetje slaap nodig!!

Tot volgende week!!

Liefs, xx !