Tsitsikamma en Plettenberg - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Tsitsikamma en Plettenberg - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma en Plettenberg

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 April 2012 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Molo lieve mensen,

hier het tweede deel van de vakantie!!
7/4 Begin van onze reis, Tsitsikamma.

Vandaag begint onze echte vakantie. We gaan op vakantie. Vanochtend om 7 uur vertrokken richting Tsitsikamma, wat 4 uur rijden is. Onze GPS stuurde ons door de achterbuurt van Port Elizabeth.. Dit was niet heel erg fijn, en hier zijn we zo snel mogelijk weer uit gereden.. Toen we even een korte stop hadden, kwamen we twee dikke negers tegen in een dikke BMW 5 tegen. Hadden we hier nu maar naar geluisterd, en waren we hun weg maar gevolgd, want dit was echt niks. Ruud zei de hele tijd; Tien, ik wil hier weg.. ik zo; Jaa ik rij wel door, ik wil hier ook weg! We vonden het beide maar niks.
Iets wat hier heel makkelijk gaat is te hard rijden. In Nederland doe ik dat nooit, maar hier.. Het is zo makkelijk, en bijna iedereen doet het. Hoppa 150 km/uur hihi. Woeps. Ruud vond dit niet altijd even fijn, maar dat geeft niks! Ik moest ook even flauw doen, want ik verveelde me dood tijdens het rijden. Het was natuurlijk ook 4 uur rijden.
Omdat we beide best wel moe aan het worden waren, hebben we maar keihard de muziek aangezet en lekker meezingen! Ruud wat valser dan ik, maar dat geeft helemaal niks!
Toen we eenmaal bij onze backpackers aan waren gekomen, wouden we graag de canopy tour doen, met de zipline door de bomen, maar helaas was deze al volgeboekt en moesten we wat anders uit gaan zoeken. We wouden graag naar Tsitsikamma National park, maar we waren de verkeerde kant op gereden en kwamen uit bij Tsitsikamma Adventure Falls. Dat was ook helemaal goed! We hebben geziplined boven de watervallen, wat echt super vet was! Alleen duurde het wat kort, jammer! We kregen wel een ontzettend leuk pakje aan, wat ook heel erg sexy stond! Er was eentje, die ging echt heel erg dicht langs een rots.. Dit was wel spannend. Ook ging deze over de waterval, wat super vet was! Het ergste ongeluk wat hier ooit was gebeurd, was een gebroken grote teen in 2008. Hihi.
Verder was het ontzettend regenachtig en hebben we gezellig in onze backpackers drankjes gedronken en gezellig gedaan! Een Black Label van 750 ml voor R25 en heerlijk gepoold! Er was een braai gepland, en natuurlijk regent het weer.. zoals altijd als we een braai plannen!

We hebben nog lekker in een hangmat gehangen, en dan konden we de limoenen van de boom plukken, helaas zijn we dit vergeten om te doen. Ook hebben we nog een Afrikaanse Celeberty ontmoet, CD geluisterd en die zouden we kopen, helaas hebben we dat niet meer gedaan!

Morgen vertrekken we naar Plettenbergbaai, maar wat een heerlijk dagje weer gehad!
Moe, maar voldaan.

8/4 Plettenberg Bay

Vanochtend zijn we om 9 uur vertrokken naar Plettenberg Bay. Op onze weg hierheen moesten we 36 rand betalen aan tol, omdat we van de Eastern naar de Western Cape gingen. WE waren nog maar net onderweg, radio aan, en Ruud begon alweer heerlijk mee te bleren. Fijn, dat het zo gezellig in de auto is de hele tijd, met veel muziek! Wel valt Ruud af en toe weg, te slapen. Dit mag niet van mij, geen rijbewijs en niet rijden, betekend wakker blijven met mij!
Toen we bijna in Plettenberg bay waren, was er een ontzettend mooi uitzicht! Mooie zeekust, blauwe zee en bergen! Wauw. Het plaatsje ligt heel hoog en dit was nog al een uitdaging voor onze auto.. Al doet deze het verder perfect, 150 over de snelweg gaat heel erg makkelijk! We hebben hier heerlijk over het strand gelopen, en hebben toen toch maar besloten om iets te gaan doen. Zo zijn we beland bij Elephant Sanctuary. Ruud heeft de slurf van een olifant in zijn hand gehad. Eerst werd er veel uitelegt over de Olifanten, en hoe ze hier terecht zijn gekomen. Daarna mochten de eerste mensen met de olifant aan slurf. Toen was Ruud aan de beurt. Swetser dat ie ook is; This is my new friend?!
Toen gingen we het bos in, en gingen de olifanten allemaal trucjes voor ons doen, zoals knielen, blazen en met de oren wapperen
Heel erg leuk allemaal, en wat al helemaal toevallig was, is dat we Manon en Bas hier tegen kwamen!
Daarna mocht ik met de olifant lopen. Het voelt zo raar om de slurf van een olifant in je hand te hebben.. Heel erg warm en vochtig..
We mochten de olifanten van top tot teen aanraken, wat heel erg leuk was.. een olifant heeft z’n ontzettende rare huid.. het voelt echt heel erg raar! De achterkant van een oor is net als leer, de slagtanden zijn net als plastic en zijn staart voelde net als de roe van zwarte piet.
Het was een heel leuke ervaring!
Daarna zijn we naar Tenikwa geweest, waar we allemaal katsoorten zagen. Helaas zijn deze allemaal zo tam als wat.. Wel heb ik voor het eerste de luipaard gezien in Afrika, alleen was deze jammer genoeg niet wild.
Na dit zijn we naar Knysna gereden. Hier kwamen we aan om 18.00. We hadden een backpackers geboekt, maar wat bleek, was dat de boeking niet door was gekomen. Deposit hebben we terug gekregen, en er is een andere backpackers voor ons geboekt, de African Jewel. Hier waren we meer dan welkom en werden ook heel erg goed ontvangen door de oudere meneer die dit net een jaar heeft! Veel informatie over Knysna gekregen en een leuk tentje als tip gehad om even wat te gaan eten! Komen we binnen, hoor ik opeens mijn naam: TINEKEE! Zaten Maaike, Selina, Thomas, Florian, Lesley en Sidney daar ook! Hoe toevallig was dat! Wel hebben we heerlijk gegeten. We hadden een bediener, Hein Eisbein. Die was heel erg leuk en grappig. We hebben voor 7 euro Lams Shack gehad, alleen hield Ruud hier iets meer van dan ik.. ’s avonds hebben we lekker niks gedaan, biertje gedronken en toen lekker op bed!

Weer een heerlijke dag samen gehad!!