Kaap de goede hoop, Markets - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Kaap de goede hoop, Markets - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Kaap de goede hoop, Markets

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 April 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Molo lieve mensen,

Dit verhaal gaat over kaap de goede hoop en over het centrum van Kaapstad

13/4 Kaap de goede hoop

Vandaag zijn we vertrokken vanaf Stellenbosch naar Kaap de Goede Hoop, stukje geschiedenis van Nederland.
Eerst een heerlijk ontbijtje gehad, in Muizenberg, waar ze veel aan het surfen waren.
Toen door naar Table Mountain National Park. Hier is Cape point en kaap de goede hoop.
Hier lekker genoten van het mooie uitzicht en de mooie natuur. Ruud heeft nog een kleine schildpad gezien! Toen we bij een strand kwamen, waren daar allemaal Baboons. Grappig, kleintjes op of onder de rug van de grote apen. Overal in het park staat dat je voorzichtig moet zijn met eten, al snapten sommige mensen dat niet. Een familie naast ons opende een koelbox en de baboons kwamen er gelijk op af. Een klein kindje werd aangevallen en de baboon sprong op hun auto. Ruud stond doodleuk fotos te maken van een struisvogel, maar ik heb hem maar even in de auto geroepen: RUUD, we gaan weg!!
Onderweg zijn we nog gestopt in Simonstown om pinguïns te bekijken! Super leuk en Ruud heeft nog met 1 ‘gepraat’
Daarna doorgereden naar Cape Town de eindbestemming van onze reis. Rijden is hier een drama, wat een drukte. Getoeter en geschreeuw, niet chill. Als je niet snel genoeg door rijdt, bij een stoplicht, word er al naar je getoeterd.. zucht. Wel leer je hier heel erg goed rijden.
We hebben besloten om de auto lekker 4 dagen te laten staan. ’S Avonds zijn we gezellig met Jetty, Eline, Nienke en Linda op stap geweest! Heel erg gezellig. We kwamen veel bekenden tegen, maar bijna iedereen is ook in Kaapstad!

14/4 Cape Town / Markets

Vandaag hadden we niks op de planning staan en besloten we om het Centrum op te zoeken. Eerst een heerlijk ontbijte en daarna na alle markten en Afrikaanse indoor markten. Wat ons opviel, is dat ze werkelijk waar in alle kraampjes hetzelfde hebben en dat afdingen hier heel goed gaat, iets waar Ruud veel beter in is dan ik. We kwamen in een Afrikaanse market en hebben hier twee hele mooie paintings gekocht. Cadeautjes. Daarna de hele stad rondgelopen. Toen besloten we om toch ook paintings voor onszelf te kopen, want ze zijn echt ontzettend mooi! We hebben 3 voor R500 gekocht, en 1 kostte officieel R350. Voor dit aanbod, moest ze haar baas bellen, omdat zij ze niet voor R500 mee wou geven, dit was veel te weinig. Gelukkig wou haar baas dit wel, en hebben we er 3 voor R500. De eerste twee hebben we beide voor R200 gekocht. Wat ons ook al best veel scheelde.
In de Afrikaanse market stinkt het echt ontzettend. Niet heel erg fijn. Wel heb ik oorbellen gekocht en heerlijk R20 er af gepraat. Ook heb ik een ontzettende leuke en chille broek gekocht! Helemaal blij! Ruud zei dat ik hem nog wel veel goedkoper mee had kunnen krijgen, en dat zal best, maar ik ben er blij mee! I am a happy girl!
Wat ook een hele ervaring vandaag was, is dat we voor het eerst met de bus zijn geweest in Afrika! Ik wist niet dat ze die hadden hier, maar blijkbaar wel! Hier betaal je maar R6.30 voor, wat dus 0.63 is!
Vanavond hele leuke mensen in onze backpackers ontmoet en heel lang mee gezeten! Ik heb Ruud nog verslagen met Pool, jammer dat het op een hele scheve tafel was, met een hele scheve keu, maargoed, geeft helemaal niks!
Vanavond heerlijk uit eten geweest in een restaurant waar ze geen alcohol serveren, wat we heel raar vonden, maar wel heel erg lekker gegeten! En wat een leuke bediening hadden we weer! Lunga heet de man, en wat een topvent!
Ontzettende leuke dag gehad! =)

• 23 April 2012 - 14:03

Marije:

Haha klopt op wat voor dag zijn jullie uit eten gweest? Want ik dacht op zaterdag of op zondag mogen ze in kaapstad geen alcohol verkopen (ook niet in de supermarkten) Dit is om mensen in townships (of andere arme mensen) niet dronken te krijgen. Het gebeurd vaak dat ze dan hun kinderen gaan mishandelen en misbruiken.. ^^ Super leuk zo'n verhaal.. zie het helemaal voor me waar jullie langs gaan.. al je verhalen trouwens.. en die bussen die zijn net nieuw, in mijn tijd waren ze steeds met die dingen bezig, bijna te irritant voor woorden! haha!

Vind je verhalen leuk leukleuk!