Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Stellenbosch

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 April 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Molo lieve mensen,

Hier het 4e deel: Stellenbosch!
mooi hier, ontzettend!

11/4 Stellenbosch

Vanochtend alweer vroeg vertrokken vanuit Mosselbay. In de auto me dood geërgerd aan de rijders die langzamer rijden dan je mag, en dan niet aan de kant gaan.. zucht.
Het was heel erg mooi weer toen we weg gingen, maar al snel kwamen we in een mist bank terecht. Dit duurde best wel lang voordat we hier weer uit waren. Ook waren er autos gevaarlijk bezig.. Ik ben maar achter een vrachtauto blijven rijden, omdat ik niet durfde in te halen.
Natuurlijk zijn ze in Afrika weer overal met de weg bezig, en dat hebben we hier veel ondervonden.
Toen we aankwamen in Stellenbosch was het weer echt super! Wat een heerlijk weertje! Hempje en korte broek ook maar gelijk aan gedaan, omdat het te warm was voor de kleren die we aan hadden! We zijn op ontdekkingsreis in Stellenbosch gegaan en als eerste kwamen we bij een heel erg leuk marktje. Super leuk en heel erg lang blijven hangen. Armbandjes gekocht en overal was het special price for you.. Ruud heeft een heel erg mooie painting gekocht voor een special price. Eerst kostte die R280, maar Ruud vond dit veel te duur. Hij had er niet meer dan R100 voor over, maar dat werd hem niet.. Na een half uurtje te hebben onderhandeld, is ie op een prijs van R150 en een sigaret gekomen. Ruud blij, de man blij.
Daarna hebben we even wat eten gehaald, en in het park lekker gezeten! Verder hebben we lekker door de stad gewandeld. Omdat Stellenbosch in het wijngebied ligt, besloten we om maar een wijntje te doen, bij het wijnhuis. Toen we gingen zitten, kregen we een hele proeverij.
Ik heb nog een heel erg mooi cadeautje van Ruud gekregen, nog voor mijn verjaardag. Een hele mooie ring!
Ik blijk een hele dure smaak te hebben, want ik zocht steeds ringen uit tussen de R3000 en R8000.. woepsie.. dat is wel heel erg duur. Zo 1 heeft die ook niet voor me gekocht hoor!
Toch iets heel moois, goedkopers, kunnen vinden, en ik ben er helemaal blij mee!!
Na de stad zijn we in het hele koude zwembad voor onze kamer gesprongen, brrr.
Daarna leuk uit eten, of tenminste, dat dachten we.
We zagen een tentje vlakbij onze backpackers; A la Pasta.
Nou we hadden beide wel zin in pasta, dus hier zijn we naar binnen gegaan. Het zag er allemaal heel gezellig uit! Maar al snel kwamen we erachter dat dit niet zo gezellig was.
De kaart werd op de tafel gegooid, zonder enige hallo of begroeting door een vrouw die leek op een heks. Daarna werden we vriendelijk geholpen door een meneer, die heel erg spontaan was. We hadden voor en hoofd gerechten besteld, en toen we heerlijk aan ons voorgerecht zaten, kwam ons hoofdgerecht er ook al aan. Ruud heeft heel beleefd gevraagd aan de meneer, of dit zo hoorde. Dit hoorde niet, en de meneer heeft ze mee terug gebracht naar binnen. Toen kwam de heks er weer aan: The kitchen closes at 19.15, so we are in a hurry, because we close at 20.00… wij dachten prima, dan breng je het hoofd maar gelijk als we klaar zijn.
Maar dat duurde dus eventjes, wat wij helemaal niet erg vonden. Toen kwam het hoofd, gebracht door de heks: These are fresh eeyee you better finish them, these are not the ones you had. Nou Ruud en ik hebben elkaar eerst wel 10 min. aan gekeken van wat is dit.. We wouden heel erg graag weg, maar hebben toch maar besloten om te blijven zitten..
Wel echt heerlijk gegeten, maar snel weg, en naar een leuker tentje.
Hier hebben we super leuk gezeten en lekkere cocktails gedronken. We werden hier heel erg leuk geholpen door Kamal. Eenmaal weer thuis, heeft Ruud de mooiste sterrenhemel in zijn leven gezien. De sterren zijn hier heel vaak ook heel erg helder, dus dat is ook echt heel erg mooi!
Heerlijk dagje

12-4 Wijntour

Vandaag besloten we om een wijntour te gaan doen. Eerst hebben we heerlijk een ontbijtje gehaald en deze in de zon opgegeten. De maag moest natuurlijk goed gevuld worden, aangezien we dus wijn gingen drinken.
Om 10.30 zijn we vertrokken naar onze eerste wijnboerderij, Simonszig. We gingen weg met Tiritiri, hele rare, maar grappige man.
Op Simonszig hebben we een hele rondleiding gehad, en werd er veel verteld over het wijnmaak proces. Ook hebben we de druiven mogen proeven.
Toen hebben we heerlijke wijn geproefd. Hier waren we wel een beetje tipsy.. woepsie. Het was natuurlijk ook nog heel erg vroeg!
Daarna zijn we naar Fairview geweest. Voordat we naar binnen gingen, kwamen we een grote kameleon tegen, die Ruud nog op zijn hand heeft gehad. Op deze wijnboerderij konden we ook kaas proeven. We hebben een paar heerlijke wijn en kaas combinaties geproefd.
Ook heb ik 3 chocolade croissants gekocht; oh wat waren deze lekker!
Na de lunch volgden er nog 2 wijnboerderijen. De eerste waar we kwamen was Boschendal, hier hadden ze heerlijke wijn, alleen werd ons bijna niks verteld. Hier zijn we niet heel erg lang gebleven.
Daarna kwam de laatste; Tokara. Hier heel erg leuk staan kletsen met de jongeman die ons de wijn liet proeven. Hij wist heel erg veel van verschillende wijnen en heeft Ruud nog een trucje geleerd met Brandy. Je kunt dat op je hand smeren en dan ruikt het heel erg lekker, niet meer naar alcohol. Hier mochten we 6 verschillende wijnen proeven.
We hebben lekker op een terrasje gegeten en mensen bekeken!
Daarna nog een lekkere cocktail gedronken bij het zelfde clubje als gister!
Heerlijk dagje!

• 08 Mei 2012 - 08:26

Tineke Tigchelaar:

Erg leuk je verslagen te lezen.Hebben jullie het gezellig met z'n allen en hebben Tjitske en Anna-marije al gebungiejumpt? Nog een hele goede tijd daar. groetjes Tineke en gerrit.