city sight seeing, table mountain - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu city sight seeing, table mountain - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

city sight seeing, table mountain

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 April 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Molo lieve mensen,

Hier het laatste deel van de vakantie!!

15/4 City Sight Seeing

Vandaag hebben we een sight seeing van de stad gedaan. Weer een reiservaring. Met een busje naar de stad, die naar iedereen toetert, en iedereen in zijn busje probeert te krijgen.. Dit was niet helemaal wat we wouden ,maar we hadden net de bus gemist.. Daarna zijn we naar de sight seeing gegaan , en hebben een tour door heel kaapstad gedaan. Je kon er ook voor kiezen om alleen door het centrum te gaan, maar dat hadden we wel gzien.
Heel veel mooie dingen gezien, en veel over onze geschiedenis geleerd. Nederland heeft heel erg veel invloed gehad hier.. en niet in een positieve manier. Er werd verteld over District 6, waar alle huizen en gekleurde mensen weg zijn gehaald, om alle blanken daar te plaatsen, wat dus nooit gebeurd is, want het is er een bende en er staat geen huis.
Eerst zijn we naar Kirstenbosch geweest, botanical gardens. Helaas, omdat het herfst is, stond er niks in bloei en was het niet heel erg bijzonder. Daarna hebben we een wijntour gedaan in Groot Constantia. Dit was het eerste wijngebied van Cape Town, opgericht door Simon, die alles naar zichzelf heeft vernoemd. Er werd verteld dat het gebied zo heet, omdat Simon heel erg dankbaar was, dat hij hier mocht wonen, en het naar de dochter van de Gouverneur heeft genoemd. We hebben heerlijke wijnen gehad, en mocht 3 verschillende Shiraz proberen om het verschil te proeven. We werden geholpen door een hele leuke vrouw, die veel vertelde, en ook familie in Nederland had. Als we weer kwamen, moesten we een stuk komijnen kaas mee nemen!
Daarna zijn we weer op de bus gestapt en door gegaan naar Houtbay. Dit is een klein deel, en heel mooi, alleen zijn we hier maar 20 minuutjes geweest, omdat we natuurlijk meer wouden zien. Onze volgende stop was Camsbay. Dit si echt een heel erg mooi plaatsje! Heerlijk over het strand gewandeld en gelegen, en nog lekker een drankje gedaan. Wat heel erg leuk aan deze tour was, dat je gewoon in een rode Dubbeldekker zit, zo een die je in Engeland veel ziet!
Je kon oortjes inpluggen en je eigen taal kiezen, dus we hadden lekker het verhaal in het Nederlands.
Weer heel erg veel gezien vandaag, zo mooi!
Het weer is hier wel ontzettend raar, onze taxichauffeur had al gezegd dat je in Cape Town 4 seizoenen op 1 dag kon hebben, nou wij hadden regen, zon, regen, zon vandaag. Hele raar.
Vanavond vroeg op bed, om morgen om 7 uur aan onze reis naar Table Mountain te beginnen.

Table Mountain

Vandaag gingen we om 7 uur de table mountain beklimmen!
We namen niet de toeristische tour, maar gingen via een andere weg.
Onze gids wou graag om 7 uur weg, en we moesten precies om 5 voor 7 er zijn, helaas was hij zelf te laat, TIA!
Daar begonnen we aan onze reis, het weer was super, iets wat we heel erg troffen.
We gingen via het park Kirsenbosch, waar ik het al eerder over heb gehad.
Het begin was zwaar, allemaal trappen. Ik dacht, als het zo door gaat… dan weet ik het niet!
Maar daarna kwam het leuke gedeelte, ladders, die we op moesten klimmen. Dit leverde natuurlijk leuke fotos op! Daarna kwam er een stuk, dat we moesten klimmen, over de rotsen in een waterval! Hoe vet is dit. Wauw, echt super! Onze gids vertelde veel, en wist ook veel. Na af en toe een waterpauze zijn we lekker door gegaan te hiken. We kwamen op een punt, en toen gingen we nog hoger, naar het hoogste punt van Table Mountain. Jaa we did it! Wiehoee!
Op het hoogste punt van de Table moutain gestaan! En woow, het uitzicht, echt ontzettend mooi! Wauw, je kunt gewoon heel kaapstad zien, dat is echt bijzonder!
Toen hebben we heerlijk even een broodje gegeten, al was de wind super koud, dus dit duurde niet lang, want als we lopen dan word het warmer. En dat was inderdaad ook zo.
Via de meest toeristische route zijn we terug gelopen, en dit was zwaar.
We voelen het ontzettend in onze benen! Al was het uitzicht heel erg mooi!
De stenen waren heel erg naar om op te lopen, en je moest goed uitkijken waar je liep.
Ik ben door mijn enkel gegaan vandaag, en heb hem gekneusd.. Midden op de berg.. Dus geen weg terug om naar boven te lopen en de kabelbaan te pakken. Jeetje wat baalde ik hier ontzettend van! Echt niet leuk!
Gelukkig heb ik een heel erg lief vriendje, die mij voor een deel naar beneden heeft getild.. Gek dat ie is, want ik stond het niet toe, maar hij natuurlijk wel! Op de berg kwamen we eerst Willemijn en Wouter tegen, hoe toevallig. Nog geen 10 min. Later kwamen we Ilse en Douwe tegen! Die moesten nog een heel end, en het werd steeds warmer. Ben blij dat wij om 7 uur zijn gegaan!
Toen we eenmaal beneden waren, waren we stuk. Ruud al helemaal, wat begrijpelijk is, hij heeft toch mooi wat extra kilo;tjes mee getild.. Stoere jonge!
’S Middags wouden we wel wat gaan doen, maar Ruud lag op bed, en ik heb heerlijk gepoold en niks gedaan. We hadden de avond ervoor besloten dat we naar het Casino zouden gaan, en zo gezegd zo gedaan. Eerst een heerlijk hapje gegeten bij een uitstekende Italiaan!
Echt super!
Daarna het casino in. Wat we heel raar vonden, is dat we niks hoefden te laten zien, geen ID niks niet.. Raar..
Het Grand West Casino, wat het grootste is van Zuid Afrika, is net Nederland, alleen dan 10 x zo groot! Zelfde automaten, wat leuk is. Ruud werkt bij Pompei, en je hebt ook een automaat Pompei. Hier moesten we natuurlijk even achter. Ja hoor, eerste keer 4x pompei, 15 gratis spins, de eerste gratis spin, 5x pompei, wat maakte dat we op een winst uitkwamen uiteindelijk van R400. Toen nog wat gokjes spelen, en op een gegeven moment aan de roulette tafel, met alleen maar Nederlanders! Hoe toevallig is dat!
Daarna, voldaan gaan slapen, en heeft Ruud nog heel lang buiten gezeten met Richard, iemand die we in ons hostel hebben ontmoet! Heerlijk dagje!