Knysna en Mosselbay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Knysna en Mosselbay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Knysna en Mosselbay

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 April 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Molo lieve mensen

Het derde deel van mijn verslag over Knysna en Mosselbay

9/4 Knysna

Toen we vanochtend wakker werden, in onze mooie slaapkamer, met ontzettend lekker bed, regende het keihard. Dit was niet fijn, omdat we van plan waren om een boottocht/drive/hike te gaan doen. Dit werd dus niks, want het ging niet door.
We zijn naar het centrum gegaan en hebben hier heerlijk een 3 ei omelet gehad.. Hieronder stond: Finish it if you can! Ruud kon het, ik niet!! Leuke tekstjes zoals: Yesterday was a forgotten check, tomorrow is a deposit and today is the cash that you spend living.
Daarna besloten we om toch maar eens te kijken wat er allemaal te doen was. We hebben besloten om een boottocht te doen van 1.5 uur naar het Featherbed natuurreserve. De natuur was hier super mooi en we konden Knysna zo heel erg mooi vanaf de zee bekijken. Lekker een flesje wijn erbij en genieten maar! Na 1,5 uur kwamen we weer terug in de haven. Nog even heerlijk rondgekeken in de winkels, want Knysna heeft 3 verschillende malls en nog veel winkeltjes. Ik ben wel 5 keer de mall in gelopen! Hihi! Ruud werd beetje gek van mij.. woepsiee!
Het was paasmaandag vandaag en alle winkels waren vroeg dicht.. Ik heb nog wel een heel erg mooi armbandje gekocht! Ik ben er helemaal blij mee!
Nadat alle winkels dicht waren, hadden we toch wel een beetje honger, aangezien we nog niet geluncht hadden!
We kamen in een ontzettend leuk tentje, en hebben hier onder het genot van veel gezelligheid en een wijntje heerlijk pizza gegeten! Toen we weer bij onze backpackers kwamen hebben we een lekker vuurtje gemaakt! Knysna is echt heel erg mooi en zeker de moeite waard om heen te gaan! Toen we buiten zaten, hebben we een hele mooie maanopkomst gezien! Heel speciaal!

Like it a lot!!

10/4 Mosselbay

Vanochtend om een uurtje of 9 vertrokken richting Mosselboy
Ik ben blij dat Ruud naast me zit met auto rijden, anders kwam het niet goed.
In Mosselbay veel politie en flitspalen, dus te hard rijden zit er hier niet in. Twijfel of we nou geflitst zijn of niet..
Aangekomen bij onze backpackers, Mosselbay Backpackers, hebben we onze spullen gedumpt en zijn we naar onze game drive, wat nog al haasten was, en natuurlijk zaten alle robots( Stoplichten) tegen en het verkeer. Vrachautos (80km/uur op een weg waar je 120km/uur mag) die maar niet even aan de kant gingen. Toch op tijd aangekomen, 2 min. Voor 11. In de jeep gestapt en gaan! Als eerste kwamen we bij de olifanten. Daarna bij de leeuw, waar we niet veel van gezien hebben, omdat die te lui was om even uit de bosjes te komen om wakker te worden, zodat wij hem even goed konden zien!
Toen nog vele antilope soorten gezien. Ook de Giraffe, een baby giraffe van 1 week, zo schattig! Ook hebben we een zebra en een Gnoe gezien! De neushoorns waren heel erg dicht bij, een halve afstand. Het kleine neushoorntje stond echt naast de auto! Super vet!
Het verschil tussen een grote giraffe en een kleine is echt heel groot.. De ene is groot, maar zoo klein in vergelijking met de ander.
Ruud: Joh Tien, we hebben ook nog struisvogels gezien, dat moet je er wel in zetten!
Wat ik zelf niet zo interessant vond, maar Ruudlief wel!
We hadden een hele leuke gids, die heel veel wist en dat met ons deelde. Na de hele leuke game drive, zijn we Mosselbay in geweest. Geweldig plaatsje! Wel heel erg klein. Lekkere Trammazini met mozzarella, salami & Ham gegeten. Hier mag je me wel voor wakker maken.!
Daarna zijn we naar het strand gegaan wat heel erg mooi was! Mooie golven om op te surfen, veel mosselschelpen op het strand en hele mooie rotsen. Ook zaten er gaten in de rotsen door het water. Heel erg bijzonder. Ook hebben we dolfijnen gespot! We hebben nog een heel stuk op een berg gewandeld met een heel mooi uitzicht! We kwamen nog bij een shark aquarium waar je in kon staan. Dit wou Ruud heel erg graag, maar mocht niet van mij. Wel nog een inktvis gezien, ieeuwww. Vies beest met zn noppen.
Verder heerlijk genoten en gelukkig zat ehet weer ook mee!
Vanavond gezellig gezeten bij een leuk tentje en nacho’s waren ons avondeten. Nu chill in de backpackers met een biertje.

Mosselbay is echt super!! LOVE IT