Hogsbacks Falls! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Hogsbacks Falls! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Hogsbacks Falls!

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

19 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molo lieve mensen!

Dit weekend ben ik wezen hiiken in het plaatsje Hogsback, ook wel bekend als de inspiratie voor de Lord of the Rings.

Na vrijdag om 1 uur weg te zijn gegaan, met onze guide, Sean, die mij op kwam halen van Stenden, zijn we eerst richting Grahamstown gegaan, waar we moesten wachten op een busje. Hierna zijn we de mensen van Madollo’s gaan ophalen, waarna onze tocht verder ging naar het mooie, maar dan ook echt mooie plaatsje Hogsback. Hier kwamen we aan rond een uur of zeven, in een backpacker genaamd the sleepy wizzerd, of zoiets! Het was er heel erg gezellig en we hebben hier een leuke avond gehad met een cricket team, wat er een party had!

De volgende ochtend gingen we om 10 uur ontbijten, waarna onze tocht begon. We zijn door bossen gelopen, en het was super mooi! Apen gezien en allemaal mooie natuurverschijnselen. Ons doel was natuurlijk de watervallen, en eenmaal aangekomen konden we onze ogen er niet vanaf houden. Dit was nummer 1. daarna zijn we verder gegaan naar nummer 2: De madonna waterval. Deze was nog mooier dan de eerste. We hebben zo gelachen onderweg, want het had vrijdag geregend, dus de weggetjes in het bos waren echt heel erg glad, wat het dus een heel avontuur maakte om deze, zonder uit te glijden, door te komen. Gelukkig hebben we lachtertjes gehad! =)

Het was een hele tocht, omdat we veel omhoog moesten hiken, wat wel heel erg zwaar was, onze kuitspieren zijn goed getraind mag ik dan ook wel zeggen!

Om even terug te komen op de waterval Madonna, wat bleek, is dat we hier konden het water in konden en onder de waterval konden staan. Gelukkig had Sean ons dit eerder verteld, waardoor ik mijn bikini maar had aangetrokken. Florian was de eerste held die het water inging, waarna ik volgde. Hier bleef het bij, alleen Lesley durfe het nog aan. Het water was heerlijk en wat een ervaring om onder een waterval te staan! Helaas gebeurden er ook nog minder leuke dingen, rotstenen.:P Ik zou op een steen gaan zitten, die nat was.. wat dus niet een heel slim idee was, dat wist ik van tevoren, en sowieso omdat ik nog gewaarschuwd werd: PAS OP! DIE STEEN IS GLAD. Natuurlijk, eigenwijs dat ik ook ben, ging ik op die steen klimmen, waardoor ik dus naar beneden viel, ik moest er zelf heel erg om lachen, maar heb nu toch wel last.. Achja, shit happends.

Na deze waterval besloten we om terug te gaan naar ons backpackers, want het was al half 5 geweest en we moesten nog wel een eindje lopen. Eenmaal aangekomen in onze backpackers hebben we een kampvuur gemaakt en heeft Sean eten voor ons gekookt. Een heerlijke stoofpot met lam en aardappeltjes, pompoen en noem maar op, wat was dat lekker zeg!

Na het eten ging iedereen op de bank zitten, en we konden merken dat het een lange en zware dag was geweest. Maar wel een hele mooie, waar we dus ook meerder keren op geproost hebben. Ik lag om 10 uur al in mijn bed, maar heb heerlijk geslapen, aangezien ik echt kapot was.

Vanochtend ( zondag) was ik om 7 uur weer klaar wakker en het plan was om 8 uur te gaan mountainbiken. Helaas was dit pas om half 11, en duurde het geen half uur, maar 1,5 tot 2 uur. We besloten om nog meer watervallen te gaan bezoeken met een groepje. Het was een hele warme dag, en daardoor werd het niet makkelijk, omdat we een hele tijd in de volle zon moesten lopen, ( Maar kleur hebben we wel gekregen vandaag=)). We zagen de waterval al van beneden en hebben die natuurlijk eerst op de foto gezet. Pfjoe, toen gingen we het bos in, en moesten we omhoog.. Damn, dit was zwaar.. en we waren allemaal buiten adem, het was zoo warm en het was echt klimmen geblazen. Gelukkig was dit helemaal de moeite waard! Na nog een eindje door het bos te hebben gelopen, kwamen we aan, bij dat ene punt, wat we eerder al op de foto hadden gezet! Jeetje, dit was echt heel erg mooi. Het begin van een waterval, die je naar beneden zag gaan. Wauw. En het uitzicht, de rust, de natuur, om gelukkig van te worden. Hier hebben we een poosje gezeten, te genieten van alles. Fotos gemaakt natuurlijk en heerlijk water van de waterval gedronken en een koekje erbij. Heerlijk.

Het was half 2 en we zouden om 4 uur terug gaan richting Port Alfred, toch maar snel nog even doorlopen om nog een waterval te gaan bekijken. Dit was echter een bushwalk. Het weggetje waar we op liepen was zo smal, dat je echt moest letten op waar je je voeten neerzette, en alles was dichtgegroed. Dit was wel heel erg leuk om te doen, en leverde ook leuke fotos op. Eenmaal aangekomen bij de 4e waterval : 39 stepps, hebben we heerlijk gezeten, en ook deze was wauw. De natuur hier is zoo mooi, en je kunt hier ook echt heel erg veel zien. De watervallen zijn super mooi, en het is een natuurverschijnsel waar je echt uren naar kan kijken. Bij deze waterval hebben we ook heel erg lang gezeten en lekker even niks gedaan, genieten van de natuur.

Toen zijn we terug gegaan naar onze Backpackers, en hebben we hier nog maar een biertje gedronken op ons super mooie, maar zwaar, weekend!
Het was een geweldig weekend, en ik zou het iedereen aanraden! Het is echt heel erg mooi, en ja, je moet van lopen houden, want je loopt heel erg lang en ver, en omdat je door de bossen loopt, is het zwaar. Veel stenen en stronken in de paden die er zijn, maar god, het is het waard.

Oohja, wat ik nog vergeten was: Ik heb ook nog in een liaan lopen slingeren. Die hebben ze hier ook, ik voelde me net Jane van Tarzan. Hier zijn fotos van, alleen heb ik deze zelf nog niet, helaas pindakaas.

Tijdens onze terugweg zijn we nog langs een uitzichtpunt geweest : The Edge, hier kon je van een berg afkijken, dus echt een Edge, best wel scary, maar toch maar eventjes gekeken.
De terugweg was wederom heel gezellig, alleen was iedereen een beetje moe, maargoed! Moe en voldaan om het zo maar te zeggen.

Ik hoop dat jullie wat een goeie indruk hebben, en natuurlijk komen er fotos op facebook.

Ik ga nu lekker slapen, want de dag is lang genoeg geweest!

Liefs, Tineke

  • 20 Februari 2012 - 08:00

    Gera:

    Klinkt goed Tineke! :D

  • 20 Februari 2012 - 13:20

    Tryntsje:

    NICE!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Tineke

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 20316

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Zuid Afrika, woehoe!

Landen bezocht: