1e weeek! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu 1e weeek! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

1e weeek!

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molo lieve mensen!

Hier weer een update, was alweer een tijdje geleden!!
Week 1 zit er alweer op!
Nieuwe module, nieuwe avonturen!! Er zijn allemaal nieuwe mensen op school, wat heel erg gezellig is!! =)
Verder zit ik bijna elke dag gezellig tot half 5 op school, want ze moeten ons natuurlijk toch bezig houden als het winter is!
Het weer verschilt hier nu verschrikkelijk! We hebben hele mooie dagen, maar ook dagen, die gewoon niet lekker zijn, dat het echt koud is!! Brrr!

Gelukkig kleden wij ons hierop! Maar als de zon dan ook schijnt, hebben wij onze korte broek weer aan!! De Afrikanen kijken ons dan raar aan, die lopen in dikke winterlaarzen en truien, terwijl wij nog lekker genieten!

Wel merk je het verschil van de mensen die net van Nederland komen en van ons.. Die vinden het weer lekker, en wij krijgen het koud! Brrr!!

Verder heb ik deze week niet heel erg veel gedaan! Donderdag had ik weekend, omdat het vrijdag Freedomsday was! De dag dat mijn moeder en mijn zussen hier in Port Alfred aankwamen!
’S Middags kwamen ze aan, en daarna zijn we naar een talentenjacht in de townships geweest! Dit was wel leuk, maar niet heel speciaal. Het was meer een beautycontest
’s avonds lekker uit eten, en aangezien de meiden bij Links uit eten waren, heb ik hier nog gezellig een drankje gedaan!

De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken naar Jeffreysbay om te skydiven!! Waauuww, daar gingen we, op onze weg om uit een vliegtuig te springen van 10.000 feet! Spannendd!!
Eerst gingen mijn zussen, en die vonden het geweldig.
Daarna ik het vliegtuig in. Zenuwachtig was ik eigenlijk helemaal niet! Ik had er heel erg veel zin in! En opstijgen, wat een ontzettend mooi uitzicht, ik kon Port Elizabeth zien liggen, en dat ligt er best ver van af! We hadden wel geluk, want normaal springen ze in Grahamstown, en nu sprongen we bij de kust, wat een uitzicht!
Toen kwam het moment, de sprong! Omdat we hoger dan 10.000 feet zaten, had ik dus een langere vrije val. Toen de deur van het vliegtuig open ging, dacht ik wel even: Woow, hier ga ik nu echt.. En ja, daar gingen we! We hebben een salto in de lucht gemaakt, wat echt super vet is! Daarna hang je in de lucht, en werd ik gefilmd! Ik zie er de hele tijd hetzelfde uit, maar dat geeft niks! Wat een ervaring! En dan , de parachute open, en dan kun je heerlijk van het uitzicht genieten! We gingen allemaal rondjes maken, heel erg snel! Echt heel erg super!!
Wat een heerlijk gevoel, om vrij in de lucht te hangen! I believed I could fly!!
Fotos kunnen jullie hier vinden!
https://picasaweb.google.com/102920001278477124834/Skydive2804?authkey=Gv1sRgCMbrpNW2ucm8YA

Daarna heerlijk op een terrasje gezeten, omdat het weer heel erg lekker was! Toen weer richting huis, en nog lekker uit eten geweest!

Zondag hebben we een lekker dagje gehad, eerst lekker naar het strand, toen wat gedronken en daarna naar Barmuda’s, waar je altijd specials hebt tussen 4 en 5! Dit was heel erg gezellig, nog aan de waterpijp met mamma gezeten, en veel cocktails gedronken! We hadden besloten dat ik ook maar in het hotel moest slapen, omdat dan iedereen een drankje kon doen, zo gezegd zo gedaan, ik dans nooit in Barmuda’s, maar heb dat zondag voor het eerst gedaan, en wat was het gezellig! Weer een zeer geslaagde avond!
Maandag: KONINGINNEDAG !!!! =) =)
We hadden vandaag een groot feest georganiseerd, voor alle mensen hier! ’s Ochtends zijn de meiden bezig geweest met de hutspot die we gingen eten, en ik ben met mijn moeder en zussen naar Grahamstown geweest, lekker geshopt! Om 3 uur kwam ik weer thuis, en gingen we het hele huis versieren, al was het meeste al gedaan!
Het hele huis was oranje, lekkere muziek aan, dansen, en zelf in het oranje! Haar oranje spuiten/maken, nagels rood wit blauw lakken, hutspot maken, armbandjes om, en de party mood aan! We hebben heerlijk met de hele groep hutspot gegeten, met als toetje: PANNEKOEKEN!! Heeerlijk Nederlands eten!
Om 7 uur begon het feest! We hadden oranje shotjes voor iedereen, en iedereen die binnen kwam moest natuurlijk een Nederlands vlagje op het wang!
Het was een heel erg geslaagd feest, al zeg ik het zelf! Iedereen heeft het heel erg leuk gehad, alleen vonden de buren het volgens mij niet zo leuk, want we hadden zomaar de politie in de woonkamer staan.. woepsie. Al waren deze niet boos, en hebben we het goed afgehandeld, ze vonden het alleen maar leuk dat we een feestje hadden! Als het maar wat zachter was, nou dat was geen probleem!
Heerlijke dag! Wat een Koninginnedag, zo heb ik hem nog nooit meegemaakt, de voorbereidingen waren al super, en het feest ook! Heel anders dan normaal, maar top!

Volgende ochtend, dinsdag.. brakdag, zo hebben we deze maar benoemd. Omdat het vandaag workersday was, hoefden we niet naar school, wat ons allemaal heel erg goed uitkwam! We hebben lekker laat ontbeten, daarna ik nog lunchen met mijn moeder en zussen, omdat die vandaag voor 4 dagen ergens anders zijn! Verder heerlijk gechillt, zoals het hoort na een goed feest! Vanavond nog een lekker filmpje met de meiden gekeken, en nu zo lekker slapen.

Heerlijke dagen!

Tot snel,!!

Liefs, xx Tineke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Tineke

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 20296

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Zuid Afrika, woehoe!

Landen bezocht: