Studeerweek - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Studeerweek - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Studeerweek

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 April 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molo lieve mensen

Het is alweer week 8 geweest, wat gaat de tijd ontzettend snel! Volgende week alweer toetsen.

Deze week was heel erg rustig. Niet heel veel bijzonders gedaan eigenlijk.
Veel mensen lopen deze week te stressen, omdat het deadline week is. Gelukkig had ik alles op tijd af, en hoefde ik niet te stressen!
Wel heb ik een beetje stress voor mijn toetsen.. Ben de hele week al druk aan het leren..

De African vibe heeft me nog niet echt in zijn macht, ik stel namelijk geen dingen uit.. Afrika heeft juist een hele positieve invloed op mij, en op mijn schoolwerk, wat je eigenlijk helemaal niet zou zeggen! Je zou juist zeggen,; Die Tineke, die viert alleen maar vakantie.
Dat is ook zo, het is vakantie met een beetje school.
Maar terug te komen op school. Ik heb mijn module opdrachten een week voor de deadline af, wat heel anders is als je me vergelijkt met Nederland. Altijd alles in week 7 en 8 nog maken, en dan lopen stressen.
Ik ben zelfs 3 weken voor de toetsen begonnen met leren, wat ik normaal ook nooit doe.
Ik weet ook waardoor dit allemaal komt. Je hebt hier heel veel vrije tijd.. Je gaat alleen maar naar school.
Mijn vriendinnen zie ik hier elke dag, woon ik mee samen, we hoeven niet af te spreken. Je doet veel leuke dingen met elkaar, maar dat is heel makkelijk hier, omdat je met zijn allen in een huis woont, of heel dicht bij elkaar!
Ook heb je hier geen werk. Dat scheelt heel veel tijd. Thuis werkte ik wel een paar avonden in de week, hier mag en kan dat niet.

Wel sporten we hier veel meer. Ik loop bijvoorbeeld 3x in de week hard, wandel dan nog wel eens een paar dagen en zwem meestal 2/3 keer in de week.
Al was het deze week niet zo sportief.. Druk met toetsen, moe van het leren en gewoon geen zin!

Ik had een studie maatje deze week; Nienke. We hebben bijna elke dag in ons studiehoekje gezeten te studeren, met veel gezelligheid tussendoor. Muziek van tentfeesten, die we toch wel missen! Dus dan maar ons eigen tentfeestje maken! Helaas niet met bier gegooi en duwende boeren!
En wat lachen we hier wat af; Gunshot studiehoek! Jetty, wat zeg je? GUNSHOT! Lieve schat het is Shotgun. En veel meer van deze momenten. Zo gezellig!

Dinsdag had ik een dag over mezelf. We hebben Covey les. Voor de mensen die niet weten wat het is, Covey is een meneer, die een leadership model heeft opgezet, met de 7 habits of live. Heel erg zweverig, maar er zit wel heel veel waarheid in!
We hebben gezellig met een wijntje bij een braai gezeten ( 12.00) . Het doel was om over ons doel in leven te praten, maar het liep uit op een ‘gezellig’ samenzijn…

Woensdag was Andulela jarig! Hier zijn we mee uit eten geweest bij de Links, waar we overigens te vaak gaan eten! Dit was heel gezellig!

Donderdag was ik even klaar met al dat geleer, en had ik besloten dat ik een vrije dag ging houden. Heerlijk gegeten met Estelle en daarna een heerlijke strandwandeling gemaakt!
Hier kan ik zo van genieten, strandwandelingen, dat doen we trouwens ook heel erg veel. Fijn dat het strand zo dichtbij is.
Die avond kwamen er kinderen van een project Pumulela voor ons optreden! Het was super gaaf, en ik heb heel erg veel kippevel momentjes gehad!
Ik ga proberen filmpjes up te loaden, want dit was echt geweldig!

Vrijdagavond hadden we alweer een afscheidsfeestje van Nelleke, Nynke en Klara.. Zo raar dat die meiden straks alweer in Nederland zitten.. Zelf zit je hier nog tot eind juni, en zij gaan straks alweer naar huis. Maar, we hebben wel een leuke avond gehad!

Zaterdag; Nienke en de Duitsers op vakantie! Deze ’s ochtends uitgezwaaid, toen weer geleerd,( we doen niks anders meer) daarna heeeerlijke tosties gemaakt met pesto en kaasss!(L) en toen weer een heerlijke strandwandeling! Love it!

Zaterdag zijn we gezellig met de mensen die hier nu nog zijn, uit eten geweest. Max, Paul, Jetty, Eline, Selina, Maaike, Esther en ik! Heel erg gezellig! Het was weer lachen gieren brullen geblazen, wat het hier altijd is! Ik zat onder het ijs, omdat Max mij zo nodig moest voeren! Heerlijk avondje.

Vandaag was het eindelijk weer eens de hele dag mooi weer! Gelukkig! Eerst gestudeerd en daarna maar met mijn boeken in de zon gaan liggen! Wat heel veel resultaat had, want ik ben een beetje een kreeftje geworden.. Niet insmeren natuurlijk. DOM:)
Verder heb ik gezeten, dus heb ik twee rondjes op mijn buik.. zucht!
Daarna heerlijk cocktails gedronken, en veel gelachen.
Eenmaal thuis gekomen ben ik op de pooltafel gaan zitten, die in elkaar is gezakt.. woeps…
Hahahaha.
Verder ben ik in veel 1 april grappen getrapt vandaag, :p Een aansteker die schokken geeft, mensen met een tattoo en noem het maar op!

Het was wel weer een heerlijk weekje, ondanks al het studeren, hebben we weer veel plezier en gezelligheid gehad! =)

Tot over 3 weken, deze week nog 3 toetsen maken, en dan op VAKANTIEEEEE!!
Lekker de Garden Route en naar Kaapstad!

Liefs, xx Tien

  • 08 April 2012 - 14:28

    Gerlof:

    He Tinek

    Moai ferhaal hjer. Ik bin bliid dat it sa goed mei dy giet yn donker Afrika. De groetnis ut Wommels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Tineke

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 20296

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Zuid Afrika, woehoe!

Landen bezocht: