Week 6! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu Week 6! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

Week 6!

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

19 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred


Hier weer een update over mijn week hier in het mooie Zuid Afrika!
Het was een heerlijk weekje!
Aangezien mij zusje jarig was op 13 maart, had ik haar natuurlijk een verjaardagskaart gestuurd, in het Afrikaans nog wel! De post duurt hier altijd een eeuwigheid, en had ik hem dus 5 maart al op de bus gedaan. Bleek dat ze hem om 11 maar al binnen had! Woow, dat was snel! Veel sneller dan normaal! Maar gelukkig was die op tijd!

Het was alweer week 6, wat betekend dat de module alweer bijna voorbij is. De tijd vliegt!
Mijn eerste moduul opdracht is ingeleverd, en nu nog 2 te gaan.
Gelukkig loop ik op schema, iets wat ik in Nederland nooit deed, dat is echt heel raar, maar alles is hier bij mij op tijd af, en ik hoef niks te doen op het laatste moment.. Afrika heeft dus toch nog een goeie invloed op mijn schoolwerk. En dat terwijl het hier ontzettend mooi weer is en je elke dag wel naar het strand wil!

Woensdag was er een wereldwijde actie van Warchild. Hier hebben wij ook aan deelgenomen. Het doel was om de hele nacht wakker te blijven. We hebben een hele gezellige avond gehad met zn allen, en we hadden een vuurtje erbij, marshmallows, en natuurlijk een drankje! Er werd gitaar gespeeld en gezongen.
Ook was het een hele heldere avond, dus hebben we nog veel vallende sterren gezien!
Om 4 uur waren we allemaal toch wel echt kapot, en zijn we op bed gegaan.
En dat te bedenken dat wij ’s ochtends om half 7 al aan het hardlopen waren die ochtend!

Donderdag waren we lekker een dagje vrij, wat maakte dat we naar het strand zijn geweest. Helaas waaide het ontzettend hard, en werd je gezandstormt op het strand. Toen hebben we maar besloten om een drankje te doen bij een bar aan de beach, en daarna lekker in de tuin gelegen! Waar het overigens echt heerlijk ligt!

Vrijdag heb ik vrijwilligers werk gedaan. Ik heb kinderen computerles gegeven, wat ik al eerder gedaan had! Die kindjes kennen me nu echt, en dat is heel erg leuk! Ik kwam uit de auto en gelijk: TINEKEEEE. Dit is wel heel erg leuk!
Verder is computer les geven aan deze kindjes niet heel erg moeilijk, want ze willen of game, of type. Er is een spelletje wat ze leert typen, wat ik ontzettend goed vind. Het is en een game, en een spel. Dus leuk en leren in 1!
Vrijdagavond hebben we gezellig met de hele groep meiden bij het kampvuur in onze tuin gezeten. We hadden lekkere wijntjes, stokbrood met allemaal lekkers, chippies en nootjes ingeslagen en hebben lekker geborreld! Er kwamen natuurlijk heerlijke verhalen naar boven!
Daarna zijn we nog op stap geweest naar Roxy’s, een beachbar! Dit was super gezellig en het was weer een topavond! =)

Zaterdag was een rustig dagje. Eerst naar Rosehill mall geweest om boodschapjes te doen en wat lekker rond te kijken. Daarna hebben we een strandwandeling gemaakt en nog lekker op het terras gezeten bij Guido’s, ook een strandtentje.
Toen we terug kwamen, waren de mensen van Madollo’s allemaal hier! De groep, waarmee ik in Hogsback ben geweest! Dit was heel gezellig, en we hebben lekker gebraaid! Ik was kapot, dus lag ik heerlijk vroeg in mijn bed! Lekker Lekker!

Zondag heb ik lekker kunnen uitslapen ( 08.30) Ja, dat is uitslapen hier, aangezien we normaal rond kwart over 6 ons bed uit gaan! Na het ontbijt hebben we weer een strandwandeling gemaakt en zijn we weer beland bij Guido’s. Hier hebben we een hapje gegeten, en daarna zijn Jetty, Nienke en ik nog een strandwandeling gaan maken! Het was heerlijk weer gister en we zijn goed verkleurd!
Toen we terug kwamen, hebben we nog even in de tuin gelegen, en toen was het toch tijd om maar even voor school bezig te gaan.
Aangezien we vanaf vrijdag al geen internet in ons huis hebben, moesten we naar school toe.
Daarna lekker gegeten en gisteravond weer vroeg op bed! =)

Het is erg, maar wij mensen kunnen dus geen eens 1 weekend zonder internet. Het is heel erg vervelend, want normaal doe je je laptop aan, check je je mail, bekijk je je facebook. Maar dat kon dus niet. Gelukkig word daar vandaag naar gekeken!

Nou ik laat jullie snel weer wat horen, want volgend weekend gaan we naar COFEEE BAAY!! =)

Tot snel!

Liefs, xx!

  • 19 Maart 2012 - 19:40

    Karin..:

    Hey meissie!!

    jeetje jouw verslagen zijn echt om jaloers van te worden.. Je bent gewoon op 1 grote vakantie!!!
    En dan vind ik het wel fijn om te lezen dat je erg vroeg je bed uit moet en af en toe ff geen internet hebt.. Want anders is het gewoon niet eerlijk ;)

    Maar hoe gaat het verder met jou? Bevalt het wat? En voel je je er wat thuis, of mis je het hier?
    Naja hopelijk geniet je er enorm van, en ook wat voor mij!

    Liefs

  • 20 Maart 2012 - 09:11

    Gera:

    Leuk leuk leuk!! :)

  • 20 Maart 2012 - 11:57

    Jildou:

    Haaaii Tienn!

    soooo...wat wurd ik jaloers op dyn verhaal! heerlijk sees!
    mooi dat it ek goed gjit op skoalle, ek bet geheel onbelangrijk haha!

    no faam! genietsje der mar lekker!

    dikke tut Jil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Tineke

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 20292

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Zuid Afrika, woehoe!

Landen bezocht: