sibuya! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu sibuya! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Tineke Jager - WaarBenJij.nu

sibuya!

Door: tinekedejager

Blijf op de hoogte en volg Tineke

11 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molowheni lieve mensen!

Ik heb weer heel erg veel te vertellen, vooral over het weekend wat we net hebben gehad. Ik zal maar even beginnen met de week!

Deze week heb ik twee keer vrijwilligerswerk gedaan bij het project Ingubo. Woensdag waren we met iets wat teveel mensen, waardoor ik me heel erg nutteloos voelde. Vrijdag ben ik hier weer geweest en het was super! Die kindjes herkennen me nu al een beetje, wat heel erg leuk is. Ik mocht niet weg gaan, en ik moest en zou terug komen. Gelukkig ga ik er komende week weer heen, met wat heel erg voldoening! =)

Vrijdag was een heerlijke dag, met vrijwilligerswerk en gezelligheid uit eten! =) Ik ben met de meiden bij een heel erg leuk tentje geweest, boven op de heuvel, vlakbij!:)

Zaterdag zijn we met de boot vertrokken naar Sibuya, een game reserve. We kwamen aan, en hebben onze ogen uitgekeken, wat een luxe! Ik heb een filmpje gemaakt van de tent waar we in zaten, nou ik zal je laten weten, dat het ontzettend luxe is.

Om 4 uur zijn we op game reserve gegaan, wat echt super was! We hebben leeuwen, giraffes, impala’s, elanden, zebra’s, bles bok ,bonte bok, jackhals, bambi, olifanten, buffels en nog zoveel meer gezien!

Voordat we weg gingen, werden we gewaarschuwd, door de gids, voor vriendelijke bomen, die af en toe wel eens hallo kwamen in de Jeep.

We kwamen bij een boom, waar hele giftige melk in zit. 4 druppels van deze melk kan je heel erg ziek maken en zelfs doodmaken.. Onze gids; grapjas dat ie was; vraag nooit koffie aan een ranger, want die doet er die melk in, omdat die je niet mag:p

We hebben nog termieten gegeten, omdat we dit eens moesten hebben gedaan. 2/3 van een termieten bult zit onder de grond, en deze was al heel erg groot. Er zit 1 koningin in, en die heeft miljoenen werkers voor zich. Termieten smaken een beetje als azijn, en de smaak is opzich niet eens heel erg vies. Alleen had ik er wat teveel zand bij.

Het was heel erg eng bij de leeuwen, want ze lagen in het gras, en we stonden er zn 10 meter vanaf.. Toen kwamen ze dichterbij, en onze gids startte de auto al… woow, iedereen was aan het shaken en het was heel erg eng.. ik zat aan de kant waar de leeuwen waren, dus ik vond het ook echt niet leuk! Toen gingen ze weer liggen en probeerde het mannetje het vrouwtje te bespringen om seks te hebben. Dit was wel ongelofelijk vet om dit te zien!

Toen we bij de buffels kwamen, waren deze ook al aan het seksen:P haha! Wat heel erg vet.
Je hebt 1 leider bij de buffels, en er gingen twee buffels hem uitdagen, dit was ook wel eng, omdat het 2 meter van onze auto gebeurde.

Toen we verder reden, en onze gids wat te hard, en wij allemaal schreeuwen: OLIFANTEN!, ze renden heel erg hard weg, omdat ze bang waren. Onze gids reed ook heel snel achteruit, omdat dus alle olifanten van Sibuya daar waarschijnlijk zaten. Er is 1 olifant: Russel, die heel erg gemeen is. Brian vertelde, dat als die daar had gestaan, waar die olifanten stonden, dat ie op ons af gestormd was en gepakt had. Dit was ook wel eventjes een spannend moment, en zijn we dat weggetje maar niet afgereden, omdat het 1 rechte weg was, en we dan nergens heen konden als er wel wat fout ging.

We hebben nog een wedstrijdje gedaan op een hele mooie plek, en moesten we stenen gooien in de rivier, wat niemand is gelukt. Maar wel ontzettend mooi view.
En de natuur daar, is zoo ontzettend mooi. En we hadden een gids, die echt super leuk was, hy vertelde heel veel, en we waren met een ontzettend enthousiaste groep!
Al met al hebben we heel veel meegemaakt zaterdag, teveel om hier allemaal neer te zetten! Maar wat een ervaring.

’s Avonds hadden we een braai, en hebben we nog impala gegeten! Daarna heerlijk bij het kampvuur gezeten met een drankje. Wat een gezelligheid. Jammer dat het een beetje vroeg klaar was,omdat we allemaal nog wel een beetje kapot waren van de vorige avond!

Volgende morgen ging de wekker om 5.45 en zijn we weer op game reserve gegaan.
Dit was weer heel erg tof! Vandaag hebben we nog cheeta’s, neushoorns, zebra’s, botten van giraffes gezien. Heel erg vet!

We hebben nog een wedstrijdje gedaan, wie het verste impala poep kon spugen. Ik heb op de gids gespuugd, bonus!
Ook hebben we aloë vera geproefd. Het was wel heel erg grappig, want de eerste rij zat allemaal: Ieeeuww, de tweede rij was van hmm.. vies.. en de derde rij was van: Ik proef niet zoveel?

Toen reden we naar een plekje, voor een plaspauze, waar we ook nog cheeta’s gespot hebben! Dit zijn zulke hele mooie beesten! En ze zat er heel erg trots bij. Toen we weg zouden rijden kregen we nog een lekke band, dus moest dit eerst nog gefixt worden. Onze stoere gids, heeft dit natuurlijk even gefixt, en toen konden we verder.

Wij wouden heel erg graag olifanten kijken, omdat we die maar heel kort en niet goed hadden gezien. Brian, onze gids, was hier ook heel erg voor, en vooral omdat wij dit ook heel erg graag wouden! Op een gegeven moment, ging Brian uit de auto hangen en met zijn voet sturen! Wat echt heel erg cool was. Helaas moest die ons wel teleurstellen, want er waren geen olifanten in de buurt. Jammer jammer jammer!

Wel hebben we 4 dieren gezien van de Big 5. Ik wist eerst niet waar de Big 5 voor stond, gelukkig weet ik dit nu wel. Dit heeft helemaal niks te maken met de grootste dieren, want de big 5 bestaat uit olifanten, neushoorns, luipaarden, leeuwen en de buffels. Dit zijn de big 5, want als je hierop gaat jagen, en je mist, dan vallen deze dieren je aan, en ben je dus de lul.
Je hebt dan geen kans op overleven.

Daarom waren wij ook best wel bang met de leeuwen.. Alleen vielen wij ze niet aan gelukkig.

Er werd nog een verhaal verteld, van 9 jaar geleden, dat er een groep was, en die te dicht bij de olifanten was. Hun gids had ze opdracht gegeven, om achter de bosjes zich te verstoppen, geen geluid te maken en geen fotos te maken, en al helemaal niet met flits. De gids liep daarheen, om de olifanten weg te jagen. Net op het moment dat de olifant dicht bij de gids was, maakte een vrouw een foto, met een flits, waardoor de olifant de man in de boom heeft gegooid, alles had gebroken. De olifant is op de vrouw afgestormd en heeft haar geplet tegen een boom. Dit kan het dus doen, als je flits bij een olifant.

Er werd ons ook afgeraden om te flitsen als we dicht bij de gevaarlijke dieren waren. Dus al helemaal bij de leeuwen, omdat deze dus gevaarlijk waren! Al helemaal omdat ze op 5 meter afstand van ons waren. Er werd wel geflits en we waren heel erg bang daardoor, we waren al bang, maar toen was het echt niks. Iedereen: Geen flits, Geen flits.

Gelukkig is het allemaal goed gegaan, maar hebben we wel wat spannende momentjes gehad!

Nu zijn we weer thuis, en hebben net alle fotos maar eventjes uitgewisseld met elkaar, omdat iedereen heel erg veel fotos had!
Hele mooie fotos, en ik ga binnenkort een verhaaltje plaatsen met alle links van mijn fotos, aangezien er ook nog fotos van vorig weekend zijn, en ik eerst een selectie van dit weekend moet gaan maken!

Nu ga ik nog lekker eventjes genieten van mijn rust, al regent het hier, terwijl het in Nederland mooi weer is, hoorde ik!

Liefs, Tie

  • 11 Maart 2012 - 20:28

    Tjits:

    Hey Tinus,

    Wat klinkt dat allemaal super! Ben blij dat ik niet jaloers hoef te zijn op jou, want wij gaan ook!!! Heb ik echt zo'n zin in!!! Maar nog 1 dagje jaloers zijn op Gerard (maakt ook een super reis) en dan komt ie gelukkig alweer thuis :)
    Geniet ervan!

    Dikke tut fan my!

  • 11 Maart 2012 - 22:23

    Mem:

    hoi tinus, dus leuk spannend weekend gehad. wel heel indrukwekkend om al die dieren in het echt te zien, de leeuwen waren wel heel dichtbij. mooie foto's
    Heb je nu alle dieren al gezien van de big 5?

    dikke tut mem

  • 12 Maart 2012 - 12:49

    Marije H:

    Klinkt wer spannend alle hjer! Mar wol super vet! Genietsje nog efkesss!!

    X

  • 13 Maart 2012 - 14:57

    Marije:

    Heey Tinus ;) ..

    Klinkt super!! Ik les al dyn ferhalen en merk wol dast folop genietst!

    Have fun lieverd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Tineke

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 20296

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Zuid Afrika, woehoe!

Landen bezocht: